Restorāni Latvijā rezervēt

Viesnīcas Latvijā rezervēt

13.03.2013

Izstādē "ITB 2013" Vācijas tūrisma profesionāļi aktīvi interesējas par Rīgu - Eiropas kultūras galvaspilsētu.

 

Latvijas nacionālā stenda dalībnieki gadskārtējā tūrisma izstādē „ITB” stiprināja jau esošos darījumu kontaktus un dibināja jaunus, rosinot ārvalstu nozares profesionāļus pievērst uzmanību nākamā gada Eiropas kultūras galvaspilsētai Rīgai.

Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) tūrisma tirgus speciāliste Anita Priedīte uzsver, ka šis virsuzdevums attiecībā uz Rīgu tika godam izpildīts. Izstādes pirmajā dienā, 6. martā, notikušajā Latvijas puses organizētajā preses konferencē sanāca žurnālistu pilna zāle, apmēram 100 mediju pārstāvju. TAVA direktors Armands Slokenbergs raksturoja Vācijas tūristu portretu Latvijā un viņu intereses mūsu valstī, bet aģentūras „Rīga 2014” pārstāve Anna Muhka sīki informēja par aktivitātēm, Latvijā sagaidot kultūras galvaspilsētas gadu. Gan viens runātājs, gan otrs tika uzņemts ar lielu interesi. Tāpat atzinību izpelnījās jaunā Rīgai veltītā videofilma, un, protams, labi garšoja arī sarīkojuma neformālajā daļā pasniegtā Rīgas zupa.

Sagatavotās preses ziņu izdrukas preses konferences gaitā un ārpus tās pazuda ātri. Poligrāfijas izdevumi, kas bija veltīti Rīgai – kultūras galvaspilsētai, piemēram, brošūra vācu valodā par Rīgu un Latviju caur 2014. gada prizmu, tika interesentiem piedāvāti ne tikai Latvijas nacionālajā stendā, bet arī īpašajā izstādes kultūras tūrisma sekcijā.

Izstādes bezmaksas avīzē bija ievietota aģentūras „Rīga 2014” direktores Diānas Čivles publikācija.

Pēc TAVA speciālistes Anitas Priedītes vārdiem, Vācijas tūrisma operatori bijuši pilnīgi atklāti – viņi būs gatavi veidot tūrisma programmas „Rīga – Eiropas kultūras galvaspilsēta”, šo biznesa iespēju garām nelaižot.

Sekmīgi aizritēja arī preses konference izstādes otrajā dienā, 7. martā, ko Baltijas valstis rīkoja kopīgi un skāra ne tikai mums nozīmīgo nākamo gadu, bet arī citas tūrisma aktualitātes un piedāvājumus. Šogad izstādē bija pieejami vairāki poligrāfijas izdevumi (piemēram, Baltijas tūrisma karte un Baltijas kempingu karte), kas veltīti Baltijai kā vienotam tūrisma reģionam. Kaut gan šie izdevumi tapa diezgan ilgā laika periodā, tomēr rezultāts ir panākts un tas apliecina, ka starpvalstu sadarbība pamazām attīstās.

Pie izstādes veiksmēm jāmin arī pats Latvijas nacionālais stends ar mūsu tūrisma saukli „Latvia. Best Enjoyed Slowly” (Izbaudi Latviju nesteidzoties!), kas arī šogad ar savu dzīvespriecīgo, mūsdienīgo veidolu piesaistīja uzmanību un ne vienam vien „ITB 2013” apmeklētājam gribējās pie mūsu stenda nofotografēties.  

Kopumā šā gada izstāde„ITB” („Internationale Tourismus-Börse” – tulkojumā no vācu valodas - starptautiskā tūrisma birža), kas notika 47. reizi, varbūt spilgtāk nekā citkārt apliecināja, ka tās mērķauditorija ir darījumu cilvēki un citi nozares profesionāļi. Izstādes hallēs bija redzami pat tādi stendi, kur uz publiku vērstas aktivitātes nenotika, vienīgi – darījumu sarunas.

TAVA organizētajā Latvijas nacionālajā stendā ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu no Latvijas šogad „ITB” piedalījās 15 pašvaldības un komersanti: Rīgas tūrisma attīstības birojs, Jelgavas reģionālais tūrisma centrs, biedrība „Kurzemes tūrisma asociācija”, Siguldas novada dome, Līvānu novada dome, Latvijas Lauku tūrisma asociācija „Lauku ceļotājs”, VSIA „Latvijas Koncerti”, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija, SIA „TAS Baltics”, SIA „Latvia Tours”, SIA „VIA BALTIC”, SIA „Baltijas Ceļojumu grupa”, SIA „Nikos Travel”, SIA „Travel In” un SIA „Smile Line”.

Tiem Latvijas pārstāvjiem, kas iepriekš bija izstādei rūpīgi gatavojušies, apzinot savus pašreizējos vai potenciālos darījumu partnerus, izstādes profesionāļu dienas aizritēja spraigi. SIA „TAS Baltics” ienākošā tūrisma nodaļas vadītāja Elga Griķīte atzīst: „Man šīs dienas bija ļoti veiksmīgas, tāpēc no izstādes atbraucu mājās labā garastāvoklī. Mēs Berlīnē piedalāmies jau vairākus gadus, un arī šoreiz – tikāmies gan ar pieredzējušiem partneriem, gan atradām jaunus. Svarīgi arī, ka Berlīnes izstāde nenozīmē tikai Vācijas tirgu vien. Iepazināmies ar nozares pārstāvjiem no Holandes, Singapūras, Uzbekijas un citām valstīm.”

Bālu iespaidu „ITB” šogad radīja dienās, kas paredzētas plašas sabiedrības apmeklējumiem, jo interesentu bija maz. Berlīnē valdīja ziema un bija sasnidzis sniegs, kura dēļ, iespējams, daudzi labāk palika siltos dzīvokļos. Nav šaubu arī, ka daļa potenciālo ceļotāju arvien vairāk interesējas par ceļojumiem un iegādājas tos internetā, neapmeklējot izstādi, kur jāpērk ieejas biļete.

Domājot par piedalīšanos izstādē nākamgad, jāizanalizē visi faktori, lai līdzi paņemto poligrāfijas izdevumu nebūtu par daudz. Nav pamata arī gaidīt, ka izstādes apmeklētāji vēlēsies iepazīties ar katras stendā pārstāvētās pilsētas vai ciema bukletu vai brošūru. Spēki jāapvieno un sevi jāpopularizē kopīgos izdevumos.      

Izstādē „ITB 2013”, kas notika no 6. līdz 10. martam, bija 10086 dalībnieki no 188 valstīm. Darījuma apmeklētāju skaits pārsniedza 110 tūkstošus, no tiem 43 procenti bija ārzemnieki. Izstādi apmeklēja arī 60 tūkstoši plašas sabiedrības pārstāvju.

Latvijas nacionālais stends Berlīnē tika organizēts ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu.

Sagatavojusi Inta Briede, TAVA (www.tava.gov.lv; www.latvia.travel) sabiedrisko attiecību speciāliste, tel. 67358152, inta.briede@latvia.travel

04.03.2013

Izstādē "ITB 2013" akcentēs Rīgas gatavību kļūt par Eiropas kultūras galvaspilsētu.

 

Jau pēc dažām dienām – no 6. līdz 10. martam - Vācijas galvaspilsētā Berlīnē notiks viena no pasaules lielākajām un nozīmīgākajām tūrisma izstādēm, kurā Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) arī šogad organizēs Latvijas nacionālo stendu.

Ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu no Latvijas izstādē „ITB 2013” Vācijā piedalīsies 15 pašvaldības un komersanti: Rīgas tūrisma attīstības birojs, Jelgavas reģionālais tūrisma centrs, biedrība „Kurzemes tūrisma asociācija”, Siguldas novada dome, Līvānu novada dome, Latvijas Lauku tūrisma asociācija „Lauku ceļotājs”, VSIA „Latvijas Koncerti”, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija, SIA „TAS Baltics”, SIA „Latvia Tours”, SIA „VIA BALTIC”, SIA „Baltijas Ceļojumu grupa”, SIA „Nikos Travel”, SIA „Travel In” un SIA „Smile Line”.

Tāpat kā divus iepriekšējos gadus, arī šopavasar Berlīnē Latvija startēs ar savu krāsās dzīvespriecīgo izteiksmīgā dizaina stendu, kurš harmoniski sasaucas ar mūsu valsts tūrisma saukli „Latvia. Best Enjoyed Slowly” („Iepazīsti Latviju nesteidzoties!”).

Papildus darbam stendā, kur katrs dalībnieks akcentēs kādu savu niansi, šai reizē īpašs Latvijas puses uzsvars būs likts uz 2014. gadu, kad Rīga kļūs par Eiropas kultūras galvaspilsētu un šajā grandiozajā projektā iesaistīs arī citas Latvijas pilsētas un novadus. Ar šādu nolūku sagatavots un uz Berlīni aizvests speciāls izdevums vācu valodā, kurā sniegts ieskats gaidāmajās norisēs Rīgā un citviet Latvijā. Ar tādu pašu vadmotīvu paredzēta arī preses konference izstādes pirmajā dienā, kur tiks parādīta jaunā videofilma par Rīgu kā Eiropas kultūras galvaspilsētu un  neformālajā daļā žurnālistus cienās ar Rīgas zupu.

Preses konferenci izstādes otrajā dienā Baltijas valstis organizēs kopīgi un kopīgi arī stāstīs par mūsu reģiona pievilcību no tūristu skatpunkta. Tā arī būs viena no iezīmēm, kas šogad raksturos mūsu valsts un kaimiņvalstu Lietuvas un Igaunijas piedalīšanos izstādē „ITB” - vairāk uzmanības vērst uz reģionu kopumā, nevis uz katru zemi atsevišķi.

Izstādes stendā, kur būs pieejams bagāts poligrāfijas izdevumu klāsts, interesenti varēs iegūt ne tikai Latvijas kartes un brošūras vācu valodā, bet arī publikācijas par visu Baltiju. No izdevumiem par Latviju citstarp jāmin Rīgas, Latvijas un reģionu tūrisma kartes, Latvijas tūrisma maršrutu brošūra un gada svarīgāko notikumu buklets, bet tūristiem, kas vēlas apceļot visas mūsu valstis, sagatavota Baltijas tūrisma karte, Baltijas kempingu karte un Baltijas tūrisma maršrutu brošūra.   

Pacienāšanai stendā paredzētas „Laimas” konfektes un augļu un ogu sukādes.

Tāpat kā nozares izstādēs Viļņā un Tallinā, arī Berlīnē stenda apmeklētājus mudinās iesaistīties jaunajā videospēlē, kuras uzvarētāji varēs izlozēt lielisku laimestu – ceļojumu uz Latviju.

Vācija ir viens no Latvijas tūrisma augsti prioritārajiem tirgiem, kurā regulāri tiek veiktas mārketinga aktivitātes. Zīmīgi arī, ka pēdējos gados vācu tūristu skaits Latvijā aug. Arī 2012. gadā Vācija bija viena no tām valstīm, kuras tūristu skaits Latvijā piedzīvoja kāpumu.  Mūsu valsti apmeklēja vairāk nekā 120 tūkstoši vāciešu, kas ir par 6,5 % vairāk nekā gadu iepriekš, bet viņu nakšņojumu skaits auga vēl vairāk, proti, par 12 % un bija gandrīz 253 tūkstoši nakšu.

Pēc 2012. gadā veiktās ārvalstu tūristu aptaujas datiem, apmēram 75 % vācu tūristu Latvijā ieradās pirmo reizi un gandrīz puse mūsu valstī pavadīja 4 – 7 dienas. Vairāk nekā vidēji visā tūristu auditorijā - 51.4% aptaujāto vācu tūristu atzina, ka iegūtais iespaids par Latviju bijis labāks, nekā cerēts pirms ceļojuma.  

Vācu tūristu vidū bija sastopams lielāks skaits gados vecāku cilvēku un vislielākais senioru skaita (vecāki par 60 gadiem) īpatsvars salīdzinājumā ar citu valstu tūristiem. 75 % vācu tūristu Latvijā bija ieradušies pavadīt atvaļinājumu. Savu ienākumu līmeni viņi novērtēja kā vidēju vai pat augstāku par vidējo savā valstī un Latvijā tērēja vidēji 76.67 LVL uz cilvēku dienā.

Gandrīz 60 % aptaujāto vācu tūristu apmeklēja (t.sk., nakšņoja) ne tikai Rīgu, bet arī citus reģionus, no kuriem populārākā bija Vidzeme un Kurzeme.

„ITB” („Internationale Tourismus-Börse” – starptautiskā tūrisma birža) ir viens no nozīmīgākajiem tūrisma gadatirgiem pasaulē, kurš šogad notiks  47. reizi. Gandrīz 30 hallēs interesenti varēs saņemt informāciju par dažādiem ceļojuma galamērķiem un ceļošanas iespējām. Izstādes pirmajās dienās tiks gaidīti tūrisma nozares profesionāļi, bet pēdējās divas dienas „ITB” būs gadatirgus, kur ikviens interesents varēs iepazīties ar tūrisma piedāvājumu, izdarīt izvēli un iegādāties ceļojumus.

Izdarot kopsavilkumu par izstādes rezultātiem pagājušajā (2012) gadā, rīkotāji uzsver, ka ievērojami bija audzis darījumu cilvēku skaits, kas apmeklēja izstādi, noslēgts arī vairāk darījumu nekā gadu iepriekš un izstādes dalībnieki nešaubīgi bijuši apmierināti ar savu izvēli būt Berlīnē.

Pērn „ITB” bija 10 644 dalībnieki no 187 valstīm. Darījuma cilvēku skaits, kuri apmeklēja izstādi, pārsniedza 113 tūkstošus.

Citstarp rīkotāji atzina, ka ar katru gadu arvien lielāku atsaucību gūst „ITB” rīkotie semināri, kuros tiek spriests par nozares attīstības tendencēm un aktualizēti tādi svarīgi aspekti kā ilgtspējīgs tūrisms un sociālā atbildība.

Lielu ievērību „ITB” ik gadu izpelnās pasaules žurnālistu acīs. Pagājušajā gadā izstādē strādāja septiņi tūkstoši žurnālisti, no tiem pusotrs tūkstotis bija ārvalstu mediju pārstāvji.

Latvijas nacionālais stends Berlīnē tiek organizēts ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu.

Sagatavojusi Inta Briede, TAVA (www.tava.gov.lv; www.latvia.travel) sabiedrisko attiecību speciāliste, tel. 67358152, inta.briede@latvia.travel

Šodien, 2013.gada 1.martā, tika atklāts Rīgas Tūrisma Attīstības Biroja (RTAB) sadarbībā ar biedrību Latvijas Pavāru klubs un 35 Rīgas restorānu, kafejnīcu un vīna studiju šefpavāriem izstrādātā projekta “Gaumīgi garšīgā galvaspilsēta – Rīga” 2013.gada piedāvājums. Projekta mērķis ir stiprināt Rīgas kā Baltijas gastronomijas galvaspilsētas tēlu un vienlaikus veicināt restorānu kultūras attīstību Rīgā. Gastronomiskais tūrisms būs viens no galvenajiem virzieniem LIVE RĪGA mārketinga komunikācijas kampaņās 2013.gadā.

“Pēc sekmīgā pagājušā gada projekta dalībnieku skaits turpina pieaugt. Līdz ar to LIVE RĪGA ir plašākas iespējas izcelt un popularizēt arvien pievilcīgākus gastronomiskā tūrisma piedāvājumus, lai motivētu gan rīdziniekus, gan ārvalstu viesus biežāk apmeklēt restorānus un nobaudīt mūsdienu Latvijas virtuvi. Mūsu šī gada mērķis ir palīdzēt rīdziniekiem un pilsētas viesiem sajust, ka Rīgas gastronomiskais piedāvājums ir pieejamams ikvienam, tādēļ ieviešam sezonālas Rīgas restorānu nedēļas, kurās šefpavāri piedāvās ēdienu izlases par īpaši draudzīgām cenām,” piebilst Vita Jermoloviča, RTAB valdes locekle.<

Pielikumā fotogrāfijas no projekta atklāšanas ar runas personām un mūsdienu Latvjas virtuves uzkodām. No kreisās: Inese Vīcupa, “Latvijas pavāru klubs” valdes locekle, restorāna Burkāns vadītāja, Māris Astičs, restorāna Astor šefpavārs un Vita Jermoloviča, RTAB valdes locekle.

Vairāk informācijas pielikumā.

18.02.2013

"Tourest" Igaunijā sasniedz rekordu, Latvijas puse – gandarīta.

 

Jau pirmajās divās dienās krita starptautiskās tūrisma izstādes „Tourest 2013” apmeklētības rekords, sasniedzot 28 tūkstošus interesentu. Pērn visās trijās izstādes dienās apmeklētāju skaits bija mazliet lielāks par 26 tūkstošiem. Dzīva rosība valdīja arī Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) organizētajā Latvijas nacionālajā stendā, dodot pamatu cerībām, ka kaimiņvalsts tūristu plūsma uz mūsu zemi ne tikai neapsīks, bet arī pieaugs.

Pavasarīgos toņos ieturētais Latvijas nacionālais stends ar saukli „Latvia. Best Enjoyed Slowly” (Izbaudi Latviju nesteidzoties!) Tallinā ir jau pazīstams. Ļoti daudzi, protams, zina arī Rīgu un Jūrmalu, tāpēc ne viens vien stenda apmeklētājs vēlējās sīkāk uzzināt par šiem mūsu populārajiem tūrisma galamērķiem. Taču netrūka interesentu arī par citiem Latvijas piedāvājumiem.

Inga Aulmane, Venstpils tūrisma informācijas centra vadītājas vietniece, apliecina, ka daļa izstādes apmeklētāju gan ir tādi, kas sīkāk piedāvājumā neiedziļinās, taču ir daļa arī to potenciālo ceļotāju, kas skaidri zina, ko vēlas un ka plāno doties ne tikai uz Ventspili, bet arī uz Liepāju un Kuldīgu vai Tukumu. Ar interesi viņa uzņēmusi informāciju par to, kā Igaunijā valdība atbalsta skolēnu ekskursijas, sedzot nozīmīgu izdevumu daļu. Ja ekskursija izmaksā dārgāk, vecāki var piemaksāt. Stimulējot ceļošanu, ieguvēji ir visi, bet, it īpaši, jaunā paaudze, kas aug zinīga un atvērta.

Pēc Ingas Aulmanes vārdiem, uz pārdomām viņu vedinājusi arī grupa pensionāru, kas apliecinājusi – Igaunijā ir gana populāri ceļot senioriem. Ventspils jau tā ir atzīta par vienu no senioriem draudzīgākajām pilsētām Eiropā, bet nu ir impulss par šīs vecuma grupas ceļotājiem domāt vēl vairāk.

Latvijas nacionālajā stendā izstādē „Tourest” ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu šogad piedalījās 11 pašvaldības un komersanti. Tie, kas pirms divām nedēļām bija startējuši izstādē pie mūsu dienvidu kaimiņiem „Adventur 2013”, visi kā viens apgalvoja, ka Tallina sagādājusi lielu prieku. Viļņā nevienu brīdi neesot bijis tik daudz cilvēku kā Tallinā.

Pārdomas varētu raisīties arī mūsu pašu izstādes „Balttour” rīkotājiem. Igauņi izstādi atklāja bez liela pompa, taču ieejas biļetes maksāja lēti – 1.60 EUR pieaugušajiem, 2.60 EUR – ģimenei. Bija skaidri redzams, ka ne mazums bija tādu apmeklētāju, kas uz izstāžu centru devās atkārtoti. Kāpēc? Atbilde ir vienkārša.

Tallinā skaidri iezīmējās tendence, ka gadskārtējais tūrisma sarīkojums nav tikai izstāde, kur katrs rāda labāko, ko var un prot. Varbūt vēl vairāk tas ir gadatirgus, kur triju dienu garumā pērk un pārdod. Uz elektroniskā tablo mirgo ceļojumu galamērķu vārdi un tiem pretim - cenas, par kādām var turp doties. „Tourest” piesola krietni labākas cenas nekā ikdienā un, kā saka, veikals iet vaļā.

Ne reizi arī Latvijas stendā nāca klāt apmeklētāji, kuri vēlējās rezervēt, piemēram, divu vai triju dienu ceļojumu uz mūsu skaisto zemi, un viņi bija tādā kā neizpratnē, ka piedāvājuma nav. Jā, viesnīcām piedāvājums ir, bet tūrisma uzņēmumiem? Rīgas tūrisma informācijas centru vadītāja Sabīne Markus spriež, ka tieši tas būtu virziens, kādā nacionālajam stendam vajadzētu iet turpmāk. Strādājot iepretim kādai Rakveres viesnīcai, kas piesolīja ļoti labu atpūtu par labu cenu, Sabīne kopā ar kolēģi bija redzējusi, ka rindā pēc šā piedāvājuma cilvēki stāv pat 40 minūtes.

Ar piedalīšanos „Tourest 2013”bija apmierināti vai visi aptaujātie mūsu kopīgā stenda pārstāvji. Latvijas izstādē bija daudz un ne tikai nacionālajā stendā. Tur bija gan Gaujas Nacionālais parks ar Valmiermuižas alu, gan Latgale ar linu izstrādājumiem, gan Svētvietas ar īpašu karti un loteriju, gan citi. Elīna Kalēja, lauku tūrisma asociācijas mārketinga speciāliste un kultūras mantojuma projekta vadītāja, apliecināja, ka kopdarbs ar igauņu kolēģiem vainagojies panākumiem – kopīga latviešu un igauņu kultūras mantojuma karte ir izveidota un izstādē tā bijusi labi pieprasīta. „Cilvēki arvien vairāk interesējas par kopīgo un atšķirīgo mūsu kultūrā. Un ne tikai izstādē, bet arī ikdienā,” atzina Elīna Kalēja.

Pēc „Lauku ceļotāja” speciālistes domām, piedāvājums vietējiem tūristiem zālē „Atpūties Igaunijā” salīdzinājumā ar „Apceļo Latviju” bija nabadzīgāks, nekā varētu gaidīt, zinot viņu bagāto potenciālu. Daudz iespaidīgāka bija zāle ar ārvalstu ceļojumu piedāvājumu, kur Latvijas nacionālais stends bija parūpējies ne tikai par dažādiem poligrāfijas izdevumiem (kartēm un brošūrām), bet arī par „Laimas” konfektēm un augļu un ogu sukādēm, ar ko pacienāt ciemiņus. Igauņu auditorijai bija sagatavota arī videospēle, lai viņus ieinteresētu apmeklēt nacionālo tūrisma portālu www.latvia.travel ar bagātu informāciju igauņu valodā par Latviju un mudinātu viņus par savu ceļojuma galamērķi izraudzīties mūs.  

Viens no šā gada izstādes „Tourest 2013” lielākajiem pārsteigumiem, par ko izteicās vairākums Latvijas nacionālā stenda dalībnieku, bija lielais krievu interesentu skaits. TAVA klajā laistās Rīgas un Latvijas tūrisma kartes krievu valodā no paliktņiem kusa kā sniegs, turpretim izdevumu kaudzītes igauņu valodā zuda palēnām. Priecājoties par to, ka interese par mūsu piedāvājumu Igaunijas krievu vidū ir, reizē ir jāmeklē ceļi, kā uzrunāt igauņu auditoriju. Sak, esat laipni aicināti pie mums!

Latvijas piedalīšanās ar nacionālo stendu izstādē Tallinā notika, pateicoties Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstam.

Sagatavojusi Inta Briede, TAVA (www.tava.gov.lv; www.latvia.travel) sabiedrisko attiecību speciāliste, tel. 67358152, inta.briede@latvia.travel

12.02.2013

"Balttour" stafeti pārņem igauņu "Tourest 2013"

 Jau šīs nedēļas nogalē, no 15. līdz 17. februārim, Latvijas nacionālais stends ar mūsu valsts tūrisma piedāvājumu uzrunās interesentus starptautiskajā tūrisma izstādē „Tourest 2013” Tallinā.


Pēc nule kā veiksmīgi aizritējušās tūrisma izstādes gadatirgus „Balttour 2013” Rīgā, kur sevišķi krāsains un bagāts bija piedāvājums „Apceļo Latviju!”, pēdējo šā gada izstādi Baltijā rīko igauņi, un kopumā tā būs jau 22. reize.

Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) organizētajā nacionālajā stendā ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu piedalīsies 11 pašvaldības un komersanti: Rīgas tūrisma un attīstības birojs, Jūrmalas pilsētas dome, Siguldas novada dome, Jelgavas reģionālais tūrisma centrs, biedrība „Kurzemes tūrisma asociācija”, Latvijas lauku tūrisma asociācija „Lauku ceļotājs”, „Gulbenes tūrisma un kultūrvēsturiskā mantojuma centrs”, Rojas tūrisma biedrība, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija, Latvijas un Vācijas kopuzņēmums „REHO”, SIA „Smile Line” un SIA „BBH Investments”.

TAVA stendā ar simbolisko saukli „Latvia. Best Enjoyed Slowly”, kā vienmēr, interesenti varēs iegūt noderīgus tūrisma izdevumus savā dzimtajā valodā, to vidū - Latvijas, Rīgas un tuvākās apkārtnes, kā arī reģionu tūrisma kartes igauņu mēlē. Būs „Laimas” saldumi un augļu un ogu sukādes pacienāšanai, skaistas, pavasarīgi ģērbtas meitenes mudinās spēlēt jauno videospēli ar lieliskām balvām uzvarētājam.

2012. gada pirmajos trijos ceturkšņos, pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem, Latviju apmeklēja vairāk nekā 65 tūkstoši Igaunijas tūristu, kas ir par 5,7 % vairāk nekā gadu iepriekš trijos ceturkšņos. Viņu nakšņojumu skaits sasniedza gandrīz 102 tūkstošus nakšu vai par 5,2 % vairāk nekā gadu iepriekš.

2012. gadā TAVA veiktā ārvalstu tūristu aptauja liecina, ka Igaunijas tūristi pie mums labprāt atgriežas vairākkārt - tikai 17.2% aptaujāto atbildēja, ka ieradušies Latvijā pirmo reizi. Vairākums no viņiem uz mūsu valsti dodas ar savu personīgo automašīnu (63 %), pārējie izvēlas galvenokārt autobusu. Lielākā daļa igauņu tūristu Latvijā ir vecumā starp 18 un 45 gadiem, un, kaut gan viņu ienākumu līmenis, pēc pašnovērtējuma, ir vidēji augsts vai pat zem vidējā līmeņa savā valstī, mūsu ziemeļu kaimiņi šeit atstāj vairāk naudas (50 latu dienā ) nekā dienvidu kaimiņi.  Igauņu tūristu raksturīga iezīme ir arī tā, ka viņi ceļo pa visu Latviju, tomēr ārpus Rīgas visvairāk – pa Vidzemi un Kurzemi. Trešā daļa igauņu Latvijā ierodas pavadīt īsās brīvdienas un, pēc aptaujā sacītā, 73 % no viņiem sagaidot to, ko esot gaidījuši.   

Pagājušajā gadā izstādi „Tourest” Tallinā, kur bija 468 dalībnieki, apmeklēja vairāk nekā 26 tūkstoši interesentu.  

Latvijas piedalīšanās ar nacionālo stendu izstādē Tallinā notiks, pateicoties Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstam.

Sagatavojusi Inta Briede, TAVA (www.tava.gov.lv; www.latvia.travel) sabiedrisko attiecību speciāliste, tel. 67358152, inta.briede@latvia.travel