Restorāni Latvijā rezervēt

Viesnīcas Latvijā rezervēt

LVRA līdz 2015.gada vidum turpinās īstenot ESF projektu nozares komersantu konkurētspējas veicināšanai.

 

BIEDRĪBA "LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA" (LVRA) LATVIJAS INVESTĪCIJU UN ATTĪSTĪBAS AĢENTŪRAS ADMINISTRĒTĀJĀ PROGRAMMĀ "ATBALSTS NODARBINĀTO APMĀCĪBĀM KOMERSANTU KONKURĒTSPĒJAS VEICINĀŠANAI – ATBALSTS PARTNERĪBĀS ORGANIZĒTĀM APMĀCĪBĀM" NO 2010.-2015.GADAM REALIZĒ PROJEKTU "VIESNĪCU, RESTORĀNU UN SAISTĪTO NOZARU KOMERSANTU DARBINIEKU APMĀCĪBU PROJEKTS".

Projekta mērķis ir viesmīlības, tūrisma un saistīto nozaru (tai skaitā, transporta, pārtikas, veselības aprūpes utml.) uzņēmumu darbinieku kvalifikācijas celšana, jaunu zināšanu, prasmju un iemaņu apguve, jauno apmācību virzienu un to kritēriju noteikšana saskaņā ar viesmīlības, tūrisma un saistīto nozaru uzņēmumu nozares vajadzībām, tādējādi veicinot uzņēmumu un pašnodarbināto personu konkurētspēju un attīstību.

Projekts tiek realizēts sadarbībā ar citām nozari pārstāvošajām biedrībām – Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācija (ALTA) un Latvijas Lauku tūrisma asociācija "Lauku ceļotājs", tādējādi nodrošinot projekta plašāku pieejamību nozares komersantiem visā Latvijā un daudzpusīgāku mācību programmas realizāciju.

Projekta norisi raksturojošie rādītāji:
- Projekta realizācijas sākumā partneru skaits bija 68, 2013.gada noslēgumā – 104;
- LVRA piedāvā projekta partneriem vairāk kā 200 mācību kursus;
- Projekta ietvaros LVRA organizētajās apmācību programmās piedalījušās 945 personas.


LVRA koordinētā projekta īstenošana ir iespējama pateicoties ES aktivitātes "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai – atbalsts partnerībās organizētām apmācībām" finansējuma saņemšanai. Finansējuma saņēmējs "Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija" 2010.gada 22.novembrī ir noslēgusi līgumu Nr. L – APA-10-0017 ar v/a "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra" par projekta "Viesnīcu, restorānu un saistīto nozaru komersantu darbinieku apmācību
eiropas-socialais-fonds

04.09.2015

LVRA sekmīgi īsteno ESF projektu nozares komersantu konkurētspējas veicināšanai.

 

BIEDRĪBA "LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA" (LVRA) LATVIJAS INVESTĪCIJU UN ATTĪSTĪBAS AĢENTŪRAS ADMINISTRĒTĀJĀ PROGRAMMĀ "ATBALSTS NODARBINĀTO APMĀCĪBĀM KOMERSANTU KONKURĒTSPĒJAS VEICINĀŠANAI – ATBALSTS PARTNERĪBĀS ORGANIZĒTĀM APMĀCĪBĀM" NO 2010.-2015.GADAM REALIZĒ PROJEKTU "VIESNĪCU, RESTORĀNU UN SAISTĪTO NOZARU KOMERSANTU DARBINIEKU APMĀCĪBU PROJEKTS".

Projekta mērķis ir viesmīlības, tūrisma un saistīto nozaru (tai skaitā, transporta, pārtikas, veselības aprūpes u.c.) uzņēmumu darbinieku kvalifikācijas celšana, jaunu zināšanu, prasmju un iemaņu apguve, jauno apmācību virzienu un to kritēriju noteikšana saskaņā ar viesmīlības, tūrisma un saistīto nozaru uzņēmumu nozares vajadzībām, tādējādi veicinot uzņēmumu un pašnodarbināto personu konkurētspēju un attīstību. Projekts tiek realizēts sadarbībā ar citām nozari pārstāvošajām biedrībām – Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācija (ALTA) un Latvijas Lauku tūrisma asociācija "Lauku ceļotājs", tādējādi nodrošinot projekta plašāku pieejamību nozares komersantiem visā Latvijā un daudzpusīgāku mācību programmas realizāciju.

Projekta norisi raksturojošie rādītāji:
- Projekta realizācijas sākumā partneru skaits bija 68, 2014.gada noslēgumā – 198;
- LVRA piedāvā projekta partneriem vairāk kā 200 mācību kursus;
- Projekta ietvaros LVRA organizētajās apmācību programmās piedalījušās vairāk kā 2000 nodarbinātas personas.

LVRA koordinētā projekta īstenošana ir iespējama pateicoties ES aktivitātes "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai – atbalsts partnerībās organizētām apmācībām" finansējuma saņemšanai. Finansējuma saņēmējs "Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija" 2010.gada 22.novembrī ir noslēgusi līgumu Nr. L – APA-10-0017 ar v/a "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra" par projekta "Viesnīcu, restorānu un saistīto nozaru komersantu darbinieku apmācību projekts" īstenošanu, ko līdzfinansē Eiropas Sociālais fonds.
eiropas-socialais-fonds

30.10.2012

Latvijas nacionālais stends – starptautiskajā tūrisma izstādē "WTM" Londonā

NU JAU TRADICIONĀLI VIENS GADS TŪRISMA NOZARĒ BEIDZAS UN NĀKAMAIS SĀKAS STARPTAUTISKAJĀ IZSTĀDĒ "WORLD TRAVEL MARKET" ("WTM") LONDONĀ, KURĀ ŠORUDEN LATVIJAS NACIONĀLAIS STENDS ATKĀRTOTI STARTĒS AR SAUKLI "LATVIA. BEST ENJOYED SLOWLY" ("IZBAUDI LATVIJU NESTEIDZOTIES!").

Gadskārtējā izstāde Londonā notiks no 5. līdz 8.novembrim, un, kā ierasts, tās uzmanības centrā būs profesionālas tikšanās un darījumu kārtošana. Pēc "WTM" rīkotāju datiem, pagājušajā gadā izstādes laikā tika noslēgti darījumi par 1653 miljoniem sterliņu mārciņu.

Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) organizētajā stendā savu tūrisma piedāvājumu pieteiks Rīgas tūrisma attīstības birojs, Siguldas novada dome, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija, SIA "Nikos Travel", "FTB Latvia-A/S Estravel filiāle Latvijā", SIA "TAS Baltics", SIA "Latvia Tours", SIA "Baltijas Ceļojumu grupa", SIA "Smile Line", a/s "Viesnīca Latvija" un vsia "Latvijas Koncerti". Kopumā Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu saņems 11 pašvaldības un komersanti, kam tiks segta piedalīšanās maksa "WTM" un stenda sagatavošanas izdevumi un apmaksātas aktivitātes stendā.

Nacionālajam stendam paredzēta 47,5 kvadrātmetrus liela platība.

Uz izstādi Londonā tiks vesti dažādi ilustratīvie materiāli, tostarp Latvijas un Rīgas un tās apkārtnes tūrisma kartes angļu valodā, 2013.gada svarīgāko notikumu buklets un vairākas brošūras, kas iepazīstina ar Latvijas tūrisma tēlu, 10 populārākajiem tūrisma galamērķiem un veselības tūrisma piedāvājumu. Angļu valodā sagatavota arī videofilma par mūsu valsts medicīnas tūrismu, ko parādīs seminārā Latvijas vēstniecībā Londonā. Semināru rīko Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra sadarbībā ar konsultāciju kompāniju "London Medicine UK" un TAVA.

Spirgtajos pavasara toņos ieturēto Latvijas stendu un tūrisma saukli "Izbaudi Latviju nesteidzoties!" Londonā jau zina kopš pagājušā gada, kad gan viens, gan otrs izpelnījās komplimentus. Šogad stenda apmeklētājus cienās ar "Laimas" konfektēm un Latvijā briedināto augļu un ogu sukādēm.

Spilgta Londonas tūrisma izstādes gadatirgus iezīme ir tā, ka tajā tiek uzrunāti biznesa partneri globālā mērogā. Turklāt 33 gados uzkrātā pieredze padarījusi šo pasaules darījumu skatuvi īpaši veiksmīgu. Ir aprēķināts, ka pagājušajā gadā izstādes četru dienu laikā katru stendu apmeklēja vidēji 75 jau esošie klienti un 54 jauni. Aptaujas dati rāda arī, ka 96% izstādes dalībnieku bija visā pilnībā apmierināti ar savu piedalīšanos tajā un 78% pauda pārliecību, ka tieši "WTM" ir īstā vieta, kur pieteikt savus produktus un pakalpojumus.

"WTM" ir starptautisks sarīkojums tūrisma pirkšanas un pārdošanas profesionāļiem, kurā ir pārstāvēts viss tūrisma nozarē strādājošo speciālistu spektrs – ne tikai tūrisma operatori un aģentūras, bet arī aviosabiedrības, kruīza kuģu pārstāvniecības, viesnīcas un restorāni, luksusa tūrismā strādājošie, tūrisma tehnoloģiju speciālisti, ceļojumu interneta pakalpojumu sniedzēji u.c.

Izstādes laikā notiek semināri, diskusijas, pieredzes apmaiņa u.c., tostarp tiek publiskotas "WTM" nākamā gada nozares attīstības prognozes. Sagaidot šā gada izstādi, "WTM" ne bez gandarījuma vēstī, ka pirms gada izteiktās prognozes ir piepildījušās. Piemēram, uzskats, ka 2012.gadā parādīsies iniciatīva piedāvāt privātos dārzus telšu celšanai, tā risinot nakšņojuma jautājumu, spilgti pierādījis savu tālredzību olimpisko spēļu laikā Londonā u.c.

Aizgūstot Haidparka demokrātisko tradīciju dot iespēju jebkuram izteikties, arī "WTM" izveidots "oratoru stūrītis", kur vārds tiks dots dažādiem speciālistiem, lai runātu par atbildīgu tūrismu.

Salīdzinājumā ar 2010.gadu pērn izstādes apmeklētāju skaits pieauga par 5% un pārsniedza 28 tūkstošus. Īpaši liels pieaugums (+ 14%) bija vērojams izstādes pirmajā dienā, kad ieeja tajā ir tikai ar ielūgumiem.

Izstāde vienmēr pelna lielu uzmanību no mediju puses – pērn "WTM" apmeklēja vairāk nekā 3000 starptautiskās preses pārstāvju gan no specializētiem tūrisma izdevumiem, gan citiem medijiem.

Sagatavojusi:
Inta Briede, TAVA (www.tava.gov.lv; www.latvia.travel) sabiedrisko attiecību speciāliste, e-pasts: inta.briede@latvia.travel., tālr.: 67358152

eiro_projekts

 

29.10.2012
jurmala-cityjurmal_platvija_pasaulejurmala-eiropa

Jūrmala un Latvija tiks prezentēta tūrisma gadatirgū "Senior 2012" Zviedrijā

JŪRMALA 31.OKTOBRĪ–2.NOVEMBRĪ PIEDALĪSIES TŪRISMA IZSTĀDĒ "SENIOR 2012" ZVIEDRIJĀ. IZSTĀDES GALVENĀ TĒMA IR BRĪVĀ LAIKA PAVADĪŠANAS PIEDĀVĀJUMI CILVĒKIEM VECUMA GRUPĀ 50+. JŪRMALA ŠAJĀ IZSTĀDĒ TIKS PĀRSTĀVĒTA ATSEVIŠĶĀ STENDĀ "LATVIJA. JŪRMALA", KURĀ DARBOSIES PĀRSTĀVJI NO JŪRMALAS TŪRISMA INFORMĀCIJAS CENTRA, JŪRMALAS KŪRORTVIESNĪCAS "HOTEL JŪRMALA SPA", LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJAS UN TŪRISMA ATTĪSTĪBAS VALSTS AĢENTŪRAS.

Izstādes apmeklētājiem tiks sniegta informācija zviedru valodā par speciāliem piedāvājumiem veselības uzlabošanai un atpūtai Jūrmalā un citviet Latvijā.

Zviedrija Jūrmalai ir nozīmīga tūrisma tirgus daļa – ap 3000 tūristu no šīs valsts ik gadu Jūrmalā pavada vidēji divas līdz trīs dienas. Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem viens tūrists Latvijā tērē vidēji 86 latus diennaktī.

Jūrmalas pilsētas domes un uzņēmēju dalība starptautiskajā tūrisma izstādē "Senior 2012" tiek finansē no Eiropas Savienības aktivitātes "Ārējo tirgu apgūšana – ārējais mārketings" līdzekļiem saskaņā ar Jūrmalas pilsētas domes ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru noslēgto līgumu Nr. L-ĀTA-12-0824 par projekta Nr. ĀTA/2.3.1.1.1/11/32/011 "Jūrmalas un Latvijas kūrortpilsētu dalība ārvalstu starptautiskajās tūrisma izstādēs un gadatirgos" īstenošanu.

eiro_projekts

 

 

Papildinformācija:
tālr. 67093928, e-pasts: prese@jpd.gov.lv
Sabiedrisko attiecību nodaļas speciāliste: Elita Cepurīte

 

15.10.2012

lvra-logo

Latvijas pārstāvji rāda izcilu sniegumu
Eiropas Viesnīcu un tūrisma skolu audzēkņu sacensībās

2012.GADA 8.–13.OKTOBRĪ, OHRIDĀ (MAĶEDONIJA) NORISINĀJĀS EIROPAS VIESNĪCU UN TŪRISMA SKOLU ASOCIĀCIJAS (AEHT) 25. KONFERENCE, KURAS IETVAROS ORGANIZĒTAJOS PROFESIJU KONKURSOS LATVIJAS PĀRSTĀVJI IEGUVA DIVAS ZELTA UN DIVAS SUDRABA MEDAĻAS.

AEHT nozīmīgākais gadskārtējais pasākums pucēja kopā vairāk kā 600 dalībniekus no gandrīz 30 valstīm. To vidū bija arī 7 audzēkņi no Latvijas, no kuriem 4 pārstāvēja Rīgas Pārtika ražotāju vidusskolu, bet 3 – Kuldīgas Tehnoloģiju un tūrisma profesionālo vidusskolu.

Latvijas pārstāvji piedalījās 4 no 8 – "Pavārs", "Konditors", "Restorāna pakalpojumi & vīnzinības", "Ceļojuma galamērķis" – disciplīnām un mērojās prasmēs, zināšanās un iemaņās ar vismaz 30 komandām.

Rīgas Pārtikas ražotāju vidusskolas audzēknis Kristaps Sarma ieguva zelta medaļu pavāru konkursā, bet Toms Gaidulis sudraba medaļu konkursā "Ceļojuma galamērķis", savukārt, Kuldīgas Tehnoloģiju un tūrisma profesionālo vidusskolas audzēkne Krista Veinberga ieguva zelta medaļu konkursā "Ceļojuma galamērķis", bet Rūta Zaļecka sudraba medaļu konditoru konkursā.

"Latvijas pārstāvju sniegumu AEHT konkursā varam saukt par izcilu! Iegūtās godalgas šajās prestižajās sacensībās ir ļoti atzinīgs vērtējums kā mūsu jauno speciālistu gatavībai, tā arī profesionālajai izglītībai tūrisma un viesmīlības jomā Latvijā! Ir tikai apsveicama skolu vēlme pievienoties AEHT, tādējādi paverot iespējas organizēt audzēkņu prakses ārpus Latvijas, paaugstināt pedagogu kvalifikāciju un atrodot jaunus partnerus starptautiskās sadarbības projektiem. Mēs kā nozares pārstāvji esam gatavi vēl aktīvāk iesaistīties audzēkņu sagatavošanā turpmākajiem konkursiem," S.Graikste, LVRA izpilddirektore.

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) ir profesionāla un darba devēju organizācija, kas apvieno naktsmītnes un sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumus profesionālai sadarbībai, ar mērķi, uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti, sakārtot Latvijas viesnīcu tirgu un pārstāvēt Latvijas viesnīcu un restorānu biznesu pasaulē. LVRA ir asociācijas "Viesnīcas, restorāni un kafejnīcas Eiropā" (HOTREC) biedrs.

Sīkākai informācijai:
Santa Graikste (LVRA izpilddirektore) – mob.tel.: 29484738; santa.graikste@hotel.lv; www.hotel.lv

 

 

05.10.2012
HSMAIlvra-logolbcc-logoairbaltic Radisson_Blu
LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA,
sadarbībā ar nacionālo aviokompāniju AirBaltic,
Starptautisko Viesmīlības pārdošanas & mārketinga asociāciju (HSMAI)
un Latvijas Lielbritānijas tirdzniecības palātu
2012.gada 3.oktobrī, viesnīcā "Radisson Blu Daugava Hotel"
organizēja 8. Starptautisko viesmīlības industrijas konferenci

"Pārdošana un mārketings - atslēga
veiksmīgai viesmīlības industrijas attīstībai"


KONFERENCES MĒRĶIS – VEICINĀT LATVIJAS TŪRISMA UN VIESMĪLĪBAS NOZARES ATTĪSTĪBU, KONKURĒTSPĒJU BALTIJAS JŪRAS REĢIONĀ UN EIROPAS LĪMENĪ, NODROŠINOT LATVIJAS EKSPORTA PIEAUGUMU, KĀ ARĪ IEPAZĪSTINĀT TŪRISMA UN VIESMĪLĪBAS NOZARĒ STRĀDĀJOŠO UZŅĒMUMU ĪPAŠNIEKUS UN VADOŠOS DARBINIEKUS AR AKTUĀLĀKAJĀM TENDENCĒM TŪRISMA UN VIESMĪLĪBAS INDUSTRIJĀ, AKCENTĒJOT MĀRKETINGA UN PĀRDOŠANAS LOMU UZŅĒMUMA DARBĀ.

Kopš 2005.gada, kad Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija ik gadus organizē tūrisma un viesmīlības konferenci, tik dziļi analizēti ar mārketingu un pārdošanu tūrisma un viesmīlības jomā saistītie jautājumi tika pirmo reizi.

Pateicoties atbalstītājiem, bija izdevies piesaistīt starptautiski atpazīstamus nozares pārstāvjus, kas dāsni dalījās savā pieredzē un zināšanās kā uzstājoties, tā atbildot uz dalībnieku jautājumiem.

Konference ievadā Tūrisma Attīstības valsts aģentūras Vecākā eksperte stratēģiskās plānošanas jautājumos I.Šīrava sniedza prezentāciju par Latvijas tūrisma mārketinga stratēģiju. Turpinājumā konferences dalībnieki iepazinās ar STR Global Biznesa attīstības vadītāja G.Neienšvandere prezentāciju par nozares attīstības tendencēm un prognozēm tuvākajā nākotnē starptautiskā un reģionālā līmenī. Konferences noslēguma daļā G.Neienšvandere prezentēja kā visveiksmīgāk mūsu biznesā izmantot benčmārkingu. TripAdvisor for Business pārstāve K.Plumba klausītāju uzmanību vērsa uz reputācijas vadību tiešsaistē un to, kā visveiksmīgāk veicināt biznesa attīstību sadarbībā ar TripAdvisor.

Lai arī konferenci nevarēja apmeklēt pasaulē atpazīstamais mārketinga guru – prof. D.Buhalis, konferences apmeklētāji varēja iepazīties ar profesora un viņa kolēģa – arī Bornmutas Universitātes lektora N.Gregori kopīgi gatavoto prezentāciju par reālajā laikā izmantojamajiem sociālajiem plašsaziņas līdzekļiem tūrisma un viesmīlības pakalpojumu struktūras izstrādei, izplatīšanai un atjaunošanai.

Savā pieredzē gan dažādu uzņēmumu vadībā, gan virzībā tirgū dalījās kolēģis – Francijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Žans-Pjērs Šedāls.

Konferences darba kārtībā īpaša vieta tika ierādīta diviem tūrisma virzieniem – medicīnas tūrismam – par ko ziņoja Kīts Polards, viens no medicīnas un wellness jomā visatzītākajiem speciālistiem, Intuition Communication Ltd. un Treatment Abroad izpilddirektors, kā arī konferenču tūrisms, kur savā pieredzē dalījās Krievijas Darījumu tūrisma asociācijas prezidents Vadims Zelenskis.

Ar īpašu interesi klausītāji uzņēma ASV dibinātā uzņēmuma "iiGrowth" pārstāvja K.Rudzīša saistošo stāstījumu par tendencēm un iespējām veiksmīgāk piesaistīt tūristus ar inovatīvām un pievilcīgām interneta mājas lapām.

Konferences saistošā programma bija pulcējusi vairāk kā 100 dalībniekus un visi aptaujātie atzina, ka dzirdētās tēmas bijušas saistošas un noteikti noderēs turpmākajā darbā.

eiro_projekts