1) ēka / istabas;
2) mēbeles / aprīkojums;
3) serviss;
4) atpūta;
5) kvalitātes vadība, piedāvājuma izkārtojums;
6) konferenču iespējas;
7) kopējais punktu skaits.
Tā kā "Hotelstars Union" paredz novērtēšanu pēc punktiem, šī sistēma ir kopumā ļauj objektīvāk noteikt reālo zvaigžņu kategoriju un tajā ir iespējams iegūt starpkategoriju Superior. Kategorijas ietvaros vērtējums "Superior" attiecas uz izcilām viesnīcām ar izteikti vairāk punktiem, kā to prasa attiecīgā kategorija. Minētās viesnīcas sasniegušas nākamajai augstākai kategorijai nepieciešamo punktu skaitu, taču atbilst attiecīgās kategorijas minimālajām prasībām.
Apzīmējums "garni" attiecināms uz viesnīcām, kuras piedāvā vienīgi izmitināšanu, ieskaitot brokastis un iespējams nelielus aukstos ēdienus viesnīcas viesiem; tām nav publiska restorāna, banketu iespēju un apkalpošanas numuros.
Hotelstars Union sistēmas zīmi lieto:
- rezervēšanas sistēmās;
- viesnīcu bukletos un reklāmas brošūrās;
- izmitināšanas izziņu un adrešu grāmatās;
- ceļvežos;
- stacionārajās reklāmās.
Hotelstars Union klasifikācija neattiecas uz vasarnīcām, brīvdienu mājām, dzīvokļu kompleksiem, hosteļiem un kempingiem.